By żyło się łatwiej
Witam, czy ma ktoś może opracowane te zadnienia na 20 listopada na ćwiczenia?
1. Scharakteryzować zakres infrastruktury logistycznej:
a) szlaki komunikacyjne;
b) środki transportu;
c) budowle magazynowe;
d) opakowania;
e) środki teleinformatyczne.
2) Omówić cele infrastruktury logistycznej:
a) Redukcja zatrudnienia pracowników;
b) Minimalizacja czasu dostaw;
c) Zagwarantowanie spójności logistycznej;
d) Zagwarantowanie ciągłości logistycznej.
Offline
Użytkownik
Nie było jeszcze wykładu na ten temat.. Również zwracam się z pytaniem czy może ktoś już opracował te zagadnienia, a szczególnie zadanie 2.. Z góry dziękuje
Offline
Użytkownik
do tej pory były dwa Cwiczenia i teraz w sobotę są już ostatnie ;/
Ostatnio edytowany przez agatadworznik (2010-11-19 10:03:43)
Offline
Wiekszosc tak, ale sa takie osoby, ktore nie maja ehhh czyli będzie wielka improwizacja, a orientuje się ktośjak wyglada wtedy zaliczenie gdybym np. tego nie zaliczył teraz?
Offline
1.a)szlaki komunikacyjne - tworzone przez sieć połączeń transportowych lądowych, morskich
i lotniczych oraz porty rozładunkowo-załadowcze;
1.b)Srodki transportu
Wybór określonego środka transportu jest bardzo ważną kategorią decyzji logistycznych,
gdyż implikuje bezpośrednio określone koszty transportu. Przy wyborze
środka transportu należy uwzględnić m.in. takie kryteria jak: przestrzenna odległość
między nadawcą i odbiorcą oraz podatność transportowa przemieszczanych ł a d u n k ó w
Podatność transportowa oznacza odporność ł a d u n k u na warunki przemieszczania
danym środkiem transportu. W tym sensie mówi się o podatności naturalnej,
technicznej i ekonomicznej ładunku. Każdy rodzaj ładunku ma inną podatność transportową
w stosunku do poszczególnych środków transportowych.
1.c)Budowle magazynowe
Zakres infrastruktury magazynowej
Infrastrukturę magazynowania i manipulacji tworzą:
- budowle magazynowe, place składowe;
- środki techniczne manipulacji i transportu wewnętrznego;
- urządzenia technicznego wyposażenia magazynów.
Budowle magazynowe oraz stanowiące ich wyposażenie środki i urządzenia techniczne
są podstawą gospodarki magazynowej i cechuje je duża różnorodność konstrukcyjna
i funkcjonalna (Rys. 17). Magazyny charakteryzuje się za pomocą takich
parametrów techniczno-użytkowych jak: rodzaj i przeznaczenie magazynu; wielkość
i parametry użytkowe (powierzchnia, długość, szerokość, obciążenie, przepustowość
itp.), wyposażenie techniczne, dodatkowe instalacje czy dodatkowe usługi itp. Ze względów
konstrukcyjno-funkcjonalnych budowle magazynowe dzieli się na:
- magazyny otwarte np. place składowe;
- magazyny półotwarte i częściowo zasłonięte np. wiaty, zbiorniki;
- magazyny zamknięte dające pełną ochronę i bezpieczeństwo towarom.
Techniczne wyposażenie magazynów
W infrastrukturze magazynowej ważną r o l ę odgrywają urządzenia technicznego
wyposażenia magazynów, na które składają się r ó ż n e g o rodzaju maszyny, aparaty, i n stalacje,
przyrządy a także specjalne systemy kontrolno-pomiarowe podnoszące bezpieczeństwo
i standardy magazynowania ładunków (Rys. 19). Zbiór tych urządzeń obejmuje
następujące kategorie:
- urządzenia do składania ładunków np. regały, stojaki, wieszaki, szafki;
- urządzenia kontrolno-pomiarowe np. termometry, wagi, przepływomierze;
- urządzenia klimatyzacyjno-wentylacyjne służące do ogrzewania, schładzania, osuszania,
nawilżania itp.;
- urządzenia przeciwpożarowe obejmujące instalacje alarmowe (sterowane, automatyczne),
instalacje gaśnicze (hydranty, zasłony wodne), osprzęt i wyposażenie g a ś n i cze
(gaśnice, tłumice, koce azbestowe, siekiery itp.);
- urządzenia pomocnicze do składowania i manipulacji np. palety, nadstawki, pojemniki,
jarzma;
- urządzenia techniczno-organizacyjne np. maszyny fakturujące i księgujące, katalogi,
kalkulatory, identyfikatory osobowe itp.
1.d)Opakowania
Fizyczna ochrona produktów przed zniszczeniem lub uszkodzeniem to podstawowa
funkcja wszystkich opakowań. W logistycznych łańcuchach transportowo-magazynowych
opakowania gwarantują przede wszystkim podatność na przemieszczanie towaru
i automatyzację wszystkich jego etapów. Dlatego opakowania muszą być znormalizowane
i oznakowane zgodnie z przyjętymi normami, muszą b y ć także podatne na
seryjne formowanie tzw. jednostek ładunkowych. Funkcja informacyjna opakowania
wynika z faktu, że jest ono głównym nośnikiem informacji o produkcie, tutaj zawarty
jest ciężar, wymiary, warunki transportu a także identyfikator w postaci powszechnie
wymaganego dziś kodu kreskowego. Funkcje utylizacyjne opakowań wynikają z recyklingu
logistycznego, który narzuca warunek wielokrotnego wykorzystywania opakowań
aż do momentu ich pełnej utylizacji.
Opakowania, jako ważny czynnik procesów logistycznych pełnią w łańcuchach transportowo-
magazynowych następujące funkcje:
-produkcyjne, kończą każdy etap produkcji finalnej wyrobu;
-marketingowe, stanowią istotny element walki rynkowej o klienta;
- u ż y t k o w e , warunkują przemieszczanie i dostarczenie produktu do klienta;
-logistyczne, determinują procesy transportowe, manipulacyjne, magazynowe.
Logistyczne funkcje o p a k o w a ń
Grupa funkcji logistycznych opakowań obejmuje takie kategorie zadań jak: zadania
ochronne, magazynowe, transportowe, manipulacyjne, informacyjne i utylizacyjne.
K r y t e r i a klasyfikacji opakowań
Opakowania mogą mieć różne przeznaczenie i stosowne do tego konstrukcje, mogą
być wytworzone z różnorodnych materiałów i mogą pozostawać w różnym kontakcie
z ochranianym produktem. Dlatego zbiór kryteriów według których mogą być klasyfikowane
opakowania jest stosunkowo obszerny. Przykładowo opakowania mogą b y ć
dzielone ze wzglądu na następujące grupy kryteriów (Rys.21):
- rodzaj tworzywa np. drewniane, metalowe, szklane, papierowe, tkaninowe,
z tworzyw sztucznych, mieszane;
- forma konstrukcyjna np. worki, skrzynie, pudła, klatki, beczki, butle;
- związek z produktem - bezpośredni (styk z produktem), pośredni (brak styku);
- trwałość użytkowa - jednorazowe i wielorazowe;
- forma rozliczeń np. sprzedawane, pożyczane, zwrotne;
-jednostka miary np. jednostkowe (butelki), zbiorcze (skrzynie), transportowe
(kontenery).
To co udalo mi sie znalesc , ! czekamy teraz jak ktos poda drugi pkt
Offline
Administrator
na moje to troche głupota jest na tych ćwiczeniach bo taki wyścig szczurów jest między niektórymi
no ale co zrobic każdy chce być w jak najlepszej sytuacji...
Offline